Podsumowanie 2016 roku i priorytety Carrefour na 2017 rok

150x110

W ostatnim roku Carrefour kontynuował dynamikę wzrostu i zmian, wzmacniając swoją pozycję sieci multiformatowej i multikanałowej w Polsce. W 2017 roku strategicznym celem rozwoju firmy jest omnikanałowość. Najważniejsze projekty w bieżącym roku to: projekt marketplace, usługi collaborative economy, udostępnienia klientom płatności mobilnych oraz uruchomienie inkubatora dla start-upów.

Podsumowanie 2016 roku

EKSPANSJA MULTIFORMATOWA I MULTIKANAŁOWA

INWESTYCJE W STRUKTURĘ

NOWE KONCEPTY

PRODUKTY I USŁUGI

KAMPANIA MARKETINGOWA

PRACOWNICY

CSR

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w 2016 roku. Udało nam się zrealizować założenia strategiczne przedstawione w kampanii Napoleona w pięciu kluczowych obszarach: jakość, wybór, niskie ceny, zdrowie oraz bliskość – powiedział Guillaume de Colonges, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska. – W 2017 roku, Carrefour będzie nadal promował kulturę opartą na innowacyjnym podejściu do handlu, zarówno w centrali jak i w sklepach sieci, poprzez nowatorskie koncepty, produkty, usługi i formaty handlowe. Naszym największym wyzwaniem będzie rozwój nowoczesnych usług, które są odpowiedzią na realne potrzeby współczesnego konsumenta, jego styl życia i oczekiwania. Dlatego właśnie Carrefour będzie dalej rozwijał działalność w ramach e-commerce, co pozwoli na dalszą dynamizację oferty sieci. Podejście omnikanałowe – a także, między innymi, uruchomienie czterech nowych projektów z zakresu innowacyjnych technologii – pozwoli nam zapewnić klientom jeszcze przyjemniejsze doświadczenia zakupowe, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż.

Priorytety 2017

W 2017 roku Carrefour świętuje 20-lecie obecności na polskim rynku, kontynuując jednocześnie kierunek obrany w ubiegłym roku. Spółka wdroży cztery nowe projekty, które zmienią sposób myślenia o nowoczesnym handlu i podejściu do klienta. Wraz ze zmieniającą się technologią i potrzebami konsumentów firma, jako pierwsza na rynku, opracowała strategię odpowiadającą na te trendy. Dzięki zaplanowanym przedsięwzięciom Carrefour Polska rozwinie się z sieci multikanałowej w omnikanałową.

Inkubator start-upów - C4 Retail Lab

Pierwszą inwestycją w 2017 roku jest uruchomiony w marcu inkubator dla start-upów C4 Retail Lab. Innowacyjnym firmom zostanie udostępnione nowoczesne biuro, a także możliwość testowania nowych pomysłów w supermarkecie Carrefour. Firma dąży do wdrożenia aplikacji i rozwiązań cyfrowych w zakresie optymalizacji procesów biznesowych i interakcji z klientami. Więcej informacji na stronie akceleratora www.madiffpl.com.

Inauguracja inkubatora C4 Retail Lab została objęta patronatem Jarosława Gowina, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Marketplace

Carrefour Polska wdroży również koncept Marketplace, który jest internetową platformą sprzedaży łączącą sprzedawców z klientami, dzięki której nasi klienci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców, natomiast nasi partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu marketingowym dużej sieci handlowej oraz atrakcyjnych warunkach współpracy.

Collaborative economy

Jednocześnie, doceniając aktywność współczesnych konsumentów i popularność usług z zakresu tzw. ekonomii współpracy, Carrefour zdecydował się na wdrożenie podobnego programu w swoich sklepach. Dzięki usłudze collaborative economy klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów w sklepach Carrefour, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem sklepu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour.

Skanuj i płać

Ostatnią z zapowiedzianych nowości jest usługa Skanuj i płać, która umożliwi klientom natychmiastowe skanowanie produktów za pomocą telefonu i dokonanie płatności mobilnej za zakupy. Płatność będzie odbywać się za pomocą portfela elektronicznego MasterPass. Zapewni to szybkie, bezpieczne i intuicyjne zakupy dla wszystkich klientów i skróci czas oczekiwania przy kasie.

Ponadto sieć planuje w 2017 roku utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju poprzez remodeling kilkunastu hipermarketów oraz otwarcie kolejnych 2 placówek (w Piotrkowie Trybunalskim oraz Galerii Północnej w Warszawie), a także otwarcie około 10 nowych supermarketów, między innymi w galerii Wroclavia we Wrocławiu. Zapowiadanych jest również ponad 20 modernizacji placówek w tym formacie. Szybko rozrastająca się sieć sklepów osiedlowych również utrzyma dynamikę powiększając się o około 100 nowych placówek. Listę tegorocznych inwestycji uzupełni remodeling centrów handlowych, między innymi w Szczecinie, Białymstoku, Głogowie, Chorzowie czy Zgorzelcu.

***

Raport roczny

Raport roczny Carrefour 2016 dostępny jest na stronie internetowej: http://carrefour.pl/raportroczny2016. Zachęcamy również do pobrania aplikacji mobilnej, w której znajdują się dodatkowe materiały multimedialne:


dostarczył infoWire.pl